2017 Flat Classics thread - will probs have spoilers
Comments
-
andyp wrote:YorkshireRaw wrote:KBK was cancelled in 2013(?) I think due to snow or ice.
Het Volk was cancelled in 2004 because of snow. I'd travelled over with a group of mates to watch it.
Hope you did the decent thing - drank a load of belgie beer and then had a snowball fight....0 -
-
-
Just seeing those race names gives me woodNapoleon, don't be jealous that I've been chatting online with babes all day. Besides, we both know that I'm training to be a cage fighter.0
-
I posted the '100 days to Omloop' on my Facebook a few months back. Literally counting down the days since last month. Riding the Ronde and PR sportives this year, but have to come back between them. One year I'll book six weeks off and just stay in Belgium from OHN to PRFat chopper. Some racing. Some testing. Some crashing.
Specialising in Git Daaahns and Cafs. Norvern Munkey/Transplanted Laaandoner.0 -
0
-
Richmond Racer 2 wrote:
They're Ronde-plying....Napoleon, don't be jealous that I've been chatting online with babes all day. Besides, we both know that I'm training to be a cage fighter.0 -
-
-
FFSNapoleon, don't be jealous that I've been chatting online with babes all day. Besides, we both know that I'm training to be a cage fighter.0
-
-
-
Sleeting on the recon rides for the riders; a nice sharp shock from the hot weather training races.
Unfortunately it's gonna be dry tomorrow, but should be a fun race.
Am going to stick to my rule of not betting until I've seen them race in anger.0 -
Copied from earlier on in the thread:In total the riders will have to tame the cobbles of the Haaghoek three times. In between Donderij, Ruiterstraat, Karel Martelstraat and Holleweg are the cobblestone sections the peloton will pass by. After the climb of the Molenberg, in the last straight line to the finish, Paddestraat, Lippenhovestraat and Lange Munte await the riders.
Between the first two passages of the Haaghoek (after 52km and 107km), these are the climbs of the 2017 route: Leberg, Berendries, Tenbosse, Eikenmolen, Muur van Geraardsbergen/Kapelmuur and Valkenberg. Afther that Kaperij, Kruisberg, Taaienberg, Eikenberg, Wolvenberg, Leberg once again and Molenberg will decide who will become the succesor of BMC rider Greg van Avermaet as the winner of the 72nd Omloop Het Nieuwsblad.
and an overview by kilometre too:
http://www.omloophetnieuwsblad.be/nl/oh ... t-parcoursOFFICIEUZE START - 0 KM
11:35
Voor het tweede jaar op rij zal de officieuze start van de Omloop Het Nieuwsblad gegeven worden aan de site voor het ICC Gent en het SMAK. De teampresentatie gebeurt in het Gentse Kuipke. © photonews
OFFICIËLE START - 0 KM
11:45
Nadat het peloton het centrum van Gent verlaten heeft, wordt in Merelbeke door adjunct-koersdirecteur Peter van Petegem met de vlag gezwaaid: het teken dat de Omloop Het Nieuwsblad officieel van start is gegaan. © Digitalclickx
HAAGHOEK - 51,4 KM
13:00 1700m
Een vijftigtal kilometer na de officiële start in Merelbeke, beginnen de renners aan de eerste kasseistrook van de wedstrijd, namelijk de 2km lange Haaghoek in Horebeke. © Photo News
LEBERG - 54,4 KM
13:05 950m
Meteen na de Haaghoek gaat het naar Brakel voor helling nummer één, de Leberg. Deze helling is 950 meter lang, heeft een gemiddeld stijgingspercentage van 4,2% en een maximaal stijgingspercentage van 13,8%. © Photo News
BERENDRIES - 58,5 KM
13:11 892m
De eerste helling wordt al snel opgevolgd door nummer twee, de Berendries. De Berendries situeert zich eveneens in Brakel, heeft een lengte van 940 meter en een gemiddeld en maximaal stijgingspercentage van respectievelijk 7% en 12,3%. © Photo News
TENBOSSE - 63,4 KM
13:18 455m
De renners blijven in Brakel voor de derde helling. Tenbosse is na twee jaar afwezigheid in de Omloop opnieuw opgenomen in het parcours. De helling heeft een lengte van 450 meter, een gemiddeld stijgingspercentage van 6,9% en en maximaal stijgingspercentage van 8,7%. © Photonews
EIKENMOLEN - 68,9 KM
13:26 610m
In Lierde wacht de Eikenmolen op het peloton. De smalle asfaltweg is 610 meter lang en stijgt gemiddeld 5,9% en maximaal 12,5%. © Kramon
MUUR/KAPELMUUR - 80,7 KM
13:43 475m
Na 80 kilometer fietsen, is de legendarische Muur van Geraardsbergen aan de beurt. De 750 meter lange helling heeft een gemiddeld en maximaal stijgingspercentage van respectievelijk 9 en 20%. © Photonews
VALKENBERG - 98,4 KM
14:09 550m
Nadat hij tijdens de vorige editie van Omloop Het Nieuwsblad niet werd opgenomen in het parcours, maakt de Valkenberg in Brakel dit jaar opnieuw zijn opwachting. De renners moeten de 540 meter lange helling na net geen 100 kilometer koers, voor hun rekening nemen. Het gemiddelde stijgingspercentage bedraagt 8,1%, het maximale 12,8%. © Photonews
COLLECT ZONE - 99,9 KM
14:11
In Brakel posteren de ploegen hun mannetjes strategisch voor de renners die nood hebben aan mechanische assistentie. © Kramon
BEVOORRADING - 100,3 KM
14:12
Met 100 kilometer in de benen, is het voor de renners tijd om even energie bij te tanken in de bevoorradingszone. © Kramon
COLLECT ZONE - 101,4 KM
14:13
Ook vlak na de bevoorrading staan de verschillende teams klaar voor als een van hun renners op dat moment nood zou hebben aan mechanische assistentie. © Kramon
HAAGHOEK - 107,2 KM
14:22 1700m
Halfweg koers moet het peloton een tweede keer de kasseistrook van de Haaghoek in Horebeke voorbij. © Photo News
KAPERIJ - 117,0 KM
14:36 1000m
Als zevende helling is de Kaperij in Maarkedal aan de beurt. Deze helling is 1 kilometer lang en heeft een gemiddeld en maximaal stijgingspercentage van respectievelijk 5,5 en 9%. © Kramon
KRUISBERG - 128,9 KM
14:54 1875m
De volgende helling die op het programma van de renners staat, is de 1800 meter lange Kruisberg in Ronse. Het gemiddelde stijgingspercentage van de Kruisberg is 4,8%, het maximale stijgingspercentage is 9%. © Photo News
DONDERIJ - 133,6 KM
15:01 800m
Onmiddellijk na de Kruisberg gaat het richting Donderij in Maarkedal, een kasseistrook van 800 meter lang. © Photonews
TAAIENBERG - 138,6 KM
15:08 890m
De renners blijven nog even in Maarkedal, waar ze bijna meteen na de Donderij de Taaienberg voorgeschoteld krijgen. De vrij korte, maar pittige helling is 530 meter lang, heeft een gemiddeld stijgingspercentage van 6,6% en een maximaal stijgingspercentage van 15,8%. © Photo News
EIKENBERG - 143,9 KM
15:16 1148m
Ook de Eikenberg, eveneens in Maarkedal, mocht niet ontbreken in het parcours. De helling is 1200 meter lang en stijgt gemiddeld 5,2% en maximaal 10%. © Photo News
WOLVENBERG - 147,0 KM
15:20 708m
Met nog iets meer dan 50 kilometer te gaan, beginnen de renners aan de elfde helling van de dag. De Wolvenberg in Oudenaarde meet 645 meter en heeft een gemiddeld stijgingspercentage van 7,9% en een maximaal van 17,3%. © Photo News
RUITERSTAAT - 147,1 KM
15:20 800m
In Oudenaarde staan drie opeenvolgende kasseistroken op het programma. Nummer één is de 800 meter lange Ruiterstraat. © Photo News
KAREL MARTELSTRAAT - 148,4 KM
15:22
Na de Ruiterstraat dokkeren de renners over de Karel Martelstraat. Iets minder dan 150 kilometer zijn achter de rug, nog 50 staan er op de teller. © RouteYou
HOLLEWEG - 149,8 KM
15:24 1500m
Als laatste kasseistrook in Oudenaarde is de 350 meter lange Holleweg aan de beurt. © Photonews
HAAGHOEK * 154,4 KM
15:31
Na Oudenaarde, rijden de renners door naar Horebeke, waar voor de derde keer deze wedstrijd de kasseistrook van de Haaghoek op hen wacht. © Photo News
LEBERG - 157,4 KM
15:35 950m
Ook de Leberg passeerde eerder in het parcours al eens de revue. © Photo News
MOLENBERG - 162,9 KM
15:43 474m
Bij de start van de beklimming van de Molenberg in Zwalm, hebben de renners nog 35 kilometer voor de boeg. De Molenberg is 463 meter lang en stijgt gemiddeld 7% en maximaal 14,2%. © Photo News
PADDESTRAAT - 167,8 KM
15:51 2200m
In Zottegem volgen twee kasseistroken elkaar meteen op. De eerste is de welgekende Paddestraat met een lengte van 2300 meter. © Photo News
LIPPENHOVESTRAAT - 170,5 KM
15:55
Kasseistrook nummer twee in Zottegem is de 1300 meter lange Lippenhovestraat. © Photonews
LANGE MUNTE - 177,5 KM
16:05 800m
De allerlaatste kasseistrook is met een lengte van 2500 meter ook de langste van het parcours. Met nog 20 kilometer te gaan, komt de finale nu wel erg dichtbij. © Photo News
COLLECT ZONE - 180,6 KM
16:09
In Gavere kunnen de renners indien nodig voor een laatste keer mechanische assistentie krijgen. © Kramon
AANKOMST - 198,3 KM
16:35
Na een prachtige finale vorig jaar, besliste Flanders Classics om dit jaar opnieuw te kiezen voor de licht hellende Emile Clauslaan als aankomstzone. Vuurwerk verzekerd! © Digitalclickx0 -
-
Half the width of the Eikenberg has been asphalted in the last week or two.Rick Chasey wrote:No TV production for women's Tour of Flanders this year.
Can our investigation put that in their report? :idea:"Science is a tool for cheaters". An anonymous French PE teacher.0 -
Blazing Saddles wrote:Half the width of the Eikenberg has been asphalted in the last week or two.
http://sporza.be/cm/sporza/extra/opvallend/1.29006860 -
Rick Chasey wrote:Blazing Saddles wrote:Half the width of the Eikenberg has been asphalted in the last week or two.
http://sporza.be/cm/sporza/extra/opvallend/1.2900686
It's only a bit of sport, Mun. Relax and enjoy the racing.0 -
HOORAY! The season proper is upon us!
I've not ploughed through this whole thread so don't know if it was already mentioned, but Eurosport seem to be showing this live tomorrow (Eurosport 2 from 1:45), which is nice considering (IIRC) it has been overlooked in previous years.0 -
Rick Chasey wrote:Belgians in the know are saying keep an eye out for Naesen at AG2R.
Two decent results this weekend. That's why they're in the know0 -
I think we can agree it was a decent, entertaining, opening weekend for the classics, no?
We were lucky in that the riders who seemed to be in form (Sagan, GvA, Sep, Stuyver), are all riders who like to race and like to get on with attacking.
If it stays like this it is set to be a fascinating prospect.
The real big IFs are still
a) how much more can Sagan improve - both a salivating and a terrifying prospect
b) what can Degenkolb, Boonen and Kristoff do to change this
I don't think it sheds much more colour on MSR, but then it rarely does anyway.0 -
I tend to be a bit meh about MSR these days - lovely images in the last hour of racing, but a 6 hour race ending in a 30 man bunch sprint doesn't really excite, but appreciate that's my personal view. As it is I always seem to be on holiday without TV coverage for it these days anyway.
As for when they get back to Belgium - you're right, it's going to be cracking. I think Degenkolb will be in there - Trek seem to have a decent squad and he's got to have some hunger for it after last year. Not so much Kristoff - just doesn't seem quite the same level (I know he crashed on Saturday). Am hoping for a final glorious ride for Boonen at P-R - if he can manage to stay upright for a week...
Sort of gutted GvA won Omloop - as clearly this now discounts him for Flanders etc.....0 -
Anyone with any thoughts on Gilbert?
in Omloop he was bridging between groups rather easily, but he was dropped on the Kwaremont in Kuurne - and it's not like it was a surprise move that created the gap.0 -
Rick Chasey wrote:Anyone with any thoughts on Gilbert?
in Omloop he was bridging between groups rather easily, but he was dropped on the Kwaremont in Kuurne - and it's not like it was a surprise move that created the gap.
Quickstep generally were bemusing on Saturday. Looks like they maybe miss big Stijn to wack on the front of any chase. Too many chiefs maybe?0 -
YorkshireRaw wrote:Rick Chasey wrote:Anyone with any thoughts on Gilbert?
in Omloop he was bridging between groups rather easily, but he was dropped on the Kwaremont in Kuurne - and it's not like it was a surprise move that created the gap.
Quickstep generally were bemusing on Saturday. Looks like they maybe miss big Stijn to wack on the front of any chase. Too many chiefs maybe?
Often said.
I felt the same thing with BMC on Sunday.
GVA kind of making up the numbers, yet 5 riders in the penultimate selection, but no pecking order.
Top weekend though.
Looking forward to the minor Belgian fixtures, tomorrow and Sunday, as well as SB on Saturday.
Early doors for Gilbert."Science is a tool for cheaters". An anonymous French PE teacher.0 -
Ref Strade Bianchi - interesting that it's supposedly the only 'new' WT race that all the WT teams are doing.
Great race - 10 years old, looks 100. More of this, less ball-cocks on F1 circuits.0 -
YorkshireRaw wrote:...
Great race - 10 years old, looks 100. More of this, less ball-cocks on F1 circuits.
Exactly this.0 -
imatfaal wrote:YorkshireRaw wrote:...
Great race - 10 years old, looks 100. More of this, less ball-cocks on F1 circuits.
Exactly this.
Wet and potentially windy on Saturday. I think this could be quite 'open'. Trying to engineer a situation so I can watch this whilst decorating0 -